صدای پای آب - روز سوم مکه

سخن امروز  :
به تارنمای صدای پای آب خوش آمدید.

.:. معرفی وبلاگ .:.

فقط و تنها فقط به خاطر آن تو را می ستایم که بر سر آرمانت باقی ماندی و لحظه ای از راه رفته باز نگشتی ، تو را می ستایم که بر سر عهد و پیمانت با ولی خویش راست قامتانه ایستادی و لبیک گفتی به هل من ناصر پیر جماران و لحظه ای قد خمود نکردی و سرمشق شدی برای کوفیان و همه کوفی صفتان از حال تا همیشه تا یاد بگیرند که چگونه باید مشق عشق کرد در دفتر ولایت ...

اللهم الرزقنا حلاوه شهاده فی سبیل المهدی عج

.:. نویسندگان وبلاگ .:.

:: سید محمد حمدی (274)

.:. تصویر تصادفی .:.

.:. نظرسنجی .:.

میشه نظرتون رو راجع به این وبلاگ بدونم ؟

.:. معرفی وبلاگ به دوستان .:.

نام شما :

شنبه 16 اردیبهشت 1391

باسلام

ممنونم از همه اونایی که نظر میزارن

امروز ساعت 3 صبح راه افتادم به سمت حرم . یه 10 دقیقه ای تو راه بودم . وقتی رسیدم داشت اذان نماز صبح پخش میشد . داخل مسجد شدم . پای آخرین پله های مشرف به کعبه یه کاروان ایرانی که تازه از راه رسیده بودن همه با هم با لباس یک رنگ احرام در اولین نگاهشون به کعبه به سجده افتادن . خیلی قشنگ بود . ضجه هایی که میزدن . ناله هایی که فقط از سر تضرع و بیان عجز و نیاز نسبت به معبود بود . آدم این صحنه رو میدید ناخودآگاه اشک تو چشماش جمع میشد . حس قشنگی بود . اونا شروع کردن به طواف و انجام اعمال ، منم رفتم به سمت حجر اسماعیل . به زحمت تونستم داخل برم . خیلی شلوغ بود . اول برا خودم ، بعدشم به جای همه شما ، اونایی هم که سفارش کرده بودن تک تک اسم آوردم و زیر ناودون طلا نماز حاجت خوندم . بعدش به کعبه چسبیدم و تا تونستم بغض دلم رو خالی کردم . اینجور مواقع آدم روش نمیشه سرشو بالا بگیره ولی چون میدونم در آغوش ستارالعیوبه ته دلش قرصه . داغ دلم رو اونجا خالی کردم ( زیر ناودون طلا ) . بعدشم چون نزدیک نماز صبح بود جمعیت رو از حجر اسماعیل بیرون کردن . مستقیم رفتم به سمت رکن یمانی . همونجا که به عشق مولا علی (ع) لب گشود . دست خودم نبود . اصلا آروم و قرار نداشتم . باور کنید یک ذره از این صحبت ها اغراق نیست . تا نبینی نمیفهمی چه خبره اینجا . بعدشم به زحمت تونستم ردیف دوم نماز جماعت یعنی حدودا سه چهر متری حجرالاسود و درب خانه کعبه بشینم و منتظر باشم اذان بشه . خیلی قشنگه چند قدم معبود در انتظار لحظه وصال باشی ولی باز اون سربازه رو دیدم که بین درب کعبه و حجر داشت مهدی فاطمه رو نگهبانی میداد . دقیقا جایی می ایسته که ایشالا قرار آقا تکیه بده به کعبه و ندای انا بقیه الله سر بده . باز دلم شکست . قربون مظلومیت این خانواده برم . علاوه بر اون سربازا طبقه سوم مسجد ، هم از راست و هم از چپ دو تا برج دیده بانی مجهز به انواع دوربین ها گذاشتن و اون نقطه رو میپان . شیعه علی این چیزارو ببینه چطور آروم بگیره . فقط تونستم بغض کنم . اذان شد . بعدش اقامه رو خوندن و نماز جماعت برپا شد . دیگه حدودا ساعت 6 صبح بود .

برگشتم هتل . صبحانه خوردم و آدم شدم بریم زیارت دوره . راه افتادیم . اولین نقطه کوه ثور و غار ثور بود که همه داستانشو میدونید . حاج آقا توضیحات لازم رو داد و سریع حرکت کردیم . بعدش به سرزمین عرفات و معرفت آقا ابی عبدالله الحسین (ع) رسیدیم . تو این منطقه یه کوهی هست به اسم جبل الرحمه .

همونطور که تو تصویر میبینید بر بالای این کوه یک ستون ساخته شده و این ستون یک یادمانه . وقتی حضرت آدم از بهشت برین به زمین هبوط کرد در این نقطه قرار گرفت . اینجا محل هبوط حضرت ادم بر روی زمین هستش . بعدشم چادرای مشعرالحرام رو دیدیم که تو همین چادراس که آقا امام زمان دنبال روضه ابالفضل عباس (ع) میگرده .

بعدش جبل النور که غار حرا بر روی این کوه قرار داره رو از پایین دیدیم . ایشالا عمری باشه فردا شب خودمون میریم غار حرا . فک میکنم از پایین کوه تا داخل غار حدود 40 دقیقه راه باشه  . بعد از اون قبرستان ابوطالب رو زیارت کردیم . مدفن بی بی خدیجه کبری (س) و ابوطالب عموی پیامبر .

ایشالا غروب و شب باز میرم مسجدالحرام . به یاد همتون هستم .

یا علی

آخرین ویرایش: - -

| نظرات () | نویسنده : سید محمد حمدی

.:. صفحات وبلاگ .:.

.:. لینك باكس .:.

*** وبمستر عزیز به منظور افزایش بازدید وبلاگتان، لینك وبلاگتان را به لینك باكس ارسال كنید ***

آخرین مطالب

تبادل لینك

ابتدا وبلاگ ما را با نام صدای پای آب لینك كنید سپس از طریق اینجا لینك خود را برای ما ارسال كنید.